Thydox.png

Tid: 30/3 kl. 19.30
Sted: Bunkermuseum Hanstholm, Molevej 29, 7730 Hanstholm
Pris: 50 kr.

En film om kærlighed mod alle odds, krigslidelser, mysterier og velbevarede hemmeligheder fortalt gennem skjulte arkiver, kærlighedsbreve og lidenskabelig opera. Nelly & Nadine er den usandsynlige kærlighedshistorie mellem to kvinder, der forelsker sig juleaften, 1944, i koncentrationslejren Ravensbrück. I mange år blev Nelly og Nadine et livslangt forhold holdt hemmeligt, også for deres nærmeste familiemedlemmer. Her mange år efter bliver deres historie fundet frem og vi går på opdagelse i deres hemmelige forhold.

THY:DOX er en del af det nye initiativ, der går under betegnelsen DOX:DANMARK, og filmprogrammet er blevet til på baggrund af et tæt samarbejde mellem CPH:DOX og de lokale kulturinstitutioner i de deltagende kommuner.

Yderligere info på: https://cphdox.dk/da/thy/