strik_i_fiskerlejets_farver.JPG

Strik i fiskerlejets farver

02-03-2022

Strikkedag på Vorupør Museum 19. marts 2022 kl. 11-16

v. formidlingsinspektør Charlotte Boje H. Andersen, der fortæller:

Lørdag den 19. marts vil vi med garn og strikkepinde forsøge at fange farver og former i Vorupør.

Selv et simpelt murværk kan omsættes til strik. Foto: Museum Thy

Vi er omgivet af farver, former og strukturer, uanset hvor vi befinder os, og det kan nogle gange være givende at stoppe op og gå i dybden for at forsøge at omsætte det til et billede. Nogle gør det med et kamera, andre med palet og pensel, og atter andre føler trang til at strikke et flot motiv eller at bruge bestemte farvekombinationer i et strikket produkt.

På strikkedagen går vi på opdagelse i Vorupør Kirke, hvor vi finder detaljer i murværket eller i Bjørn Søndergaards udsmykning, som vi arbejder videre med og bruger til små strikkede billeder eller prøver, som på længere sigt kan udvikles til noget større. Eneste forudsætning for at deltage er, at man er fortrolig med de basale strikketeknikker og derudover har lyst til at lege med farver.

Strikkedagen foregår i værkstedet på Vorupør Museum. Vi starter dagen med et besøg i kirken, der er museets nærmeste nabo, og så går vi tilbage og strikker. Medbring dine strikkepinde og en madpakke.

Pris for deltagelse er 80 kr. inkl. materialer og kaffe. Tilmelding til 97920577 senest mandag 14. marts kl. 12.00.

Bjørn Søndergaards udsmykning af prædikestolen består af smukke malerier af hav og himmel. Foto: Museum Thy