heltborg02.jpg

13-06-2017

18/6-29/10 Heltborg Museum

Ane Henriksen i møde med Jens Søndergaard

Billedkunstner og væver Ane Henriksen vender tilbage til Thy med en håndfuld store billeder, som er inspireret af maleren Jens Søndergaards værker. Igennem flere år har Ane Henriksen arbejdet med billedtæpperne bl.a. på Statens Værksteder på Gammel Dok i København. Ane Henriksen har tidligere boet 25 år i Thy - især i Hanstholm-området og vævet billeder med inspiration fra naturen og kulturen her.

Navnlig Thy - Fotografier v. Klaus Madsen

Igennem flere år har fotograf Klaus Madsen for Museum Thy hver uge bragt et portræt af en person fra Thy på hjemmesiden www-navnligthy.dk Nu vises fotografierne fra reportagerne i en stor samlet udstilling på Heltborg Museum. Det drejer sig om næsten 200 portrætter af mennesker med hver sin historie og skæbne.